Call us

Wat kan een logo voor mij betekenen?

Vertrouwen, vertrouwen en nog eens vertrouwen! We gebruiken het wel vaker, maar een logo moet vertrouwen uitstralen. Een logo schept een bepaalde reactie of emotie aan je doelpubliek. Een logo moet je zoveel mogelijk kunnen tonen aan de buitenwereld zodanig dat ze bekend zijn met jou.

professioneel logo ontwerp


Logo's waar een verhaal achter zit

Wist jij al dat er bij elke logo een verhaal zit verborgen? Wat we je nu gaan vertellen zal je verbazen. Van veel bedrijven kennen we het logo maar het verhaal kennen we echter niet. 


Verhaal achter Amazon logo

We kennen Amazon als wereldleider in verkoop van echt alles. De CEO kennen we natuurlijk ook en is 1 van de rijkste mensen ter wereld, namelijk Jeffrey P. Bezos. Maar weet je wat er schuilt achter het logo van Amazon? Zag jij de pijl in een boog vorm? Het oogt als een glimlach. Maar zag je naar waar de pijl wijst? Van A naar Z, maar wat wilt dat zeggen? De winkel heeft alles van A tot Z en verkoopt alles aan de klant.

verhaal achter amazon logo



Verhaal achter Carrefour logo

We kennen Carrefour als één van de grootste supermarktketen ter wereld. Carrefour heeft meer dan 15.000 vestigingen op de wereld in meer dan 30 verschillende landen. Maar wist je wat er schuilt achter het logo van Carrefour? Zag jij de "C" al achter het logo van Carrefour staan? Zag je ook twee pijlen in een tegenovergestelde richting in de kleuren van de Franse vlag (rood en blauw)? De pijlen tonen dat je bij Carrefour vanuit alle kanten boodschappen kan doen. Nu je dit weet zal je nooit meer op dezelfde manier naar dit logo kijken.

Verhaal achter Carrefour logo


Verhaal achter FedEx logo

We kennen FedEx als de grootste koerierdienst ter wereld. De belangrijkste goederen die vervoerd worden zijn document of pakketten. Maar weet jij wat er schuilt achter het logo van FedEx? Kijk naar het woord "Ex". Zie je een pijl tussen de E en X? het pijljte is toegevoegd om de snelheid nog eens te onderstrepen. Ze tonen aan dat ze de snelste zijn.

Verhaal achter FedEx logo


Verhaal achter Toyota logo

We kennen Toyota als één van de wereldleiders in de autosector. Toyota is afkomstig uit Japan en momenteel één van de grootste autofabrikanten ter wereld. Wist jij wat er schuilt achter het logo van Toyota? Het is opgebouwd uit 3 rondjes. De 2 loodrechte ovalen in het grotere ovaal staan voor het hart van de klant en het hart van Toyota. Ze overlappen elkaar om de relatie en het vertrouwen in elkaar weer te geven. Het buitenste ovaal staat voor de wereld die hen omarmt. Je ziet op de foto welke letters je kan vormen met het logo. Toeval? Wij denken van niet.
Verhaal achter Toyota logo


De kracht achter een logo

Een logo moet duidelijk zijn. Dit doe je door verschillende elemelent zoals kleuren, beeld, lettertype tot één geheel te vormen. Kies geen kleuren of beelden omdat het "mooi" is. Kies een kleur of lettertype omdat er een verhaal achter zit. Alles moet één geheel vormen en er moet een achterliggende betekenis hebben. Door steeds te veranderen van logo zal die nooit meer blijven hangen. 



Voor meer informatie over logo of design voor je onderneming kan je ons hier altijd over contacteren!


Interessante links

Up to date!

Wenst u op de hoogte te blijven van onze nieuwtjes?
Schrijf u in op onze nieuwsbrief.
chat met ons
messenger bericht sturenvoeg ons toe op WhatsAppBel ons opStuur ons snel een emailtje


© 2022 Flexious.  All rights reserved. Privacy - Algemene voorwaarden


edit afsluiten