Call us

9 SEO tips om je blog op nummer 1 te krijgen in Google

Een blog is belangrijk als je wilt dat je hoog eindigt in Google. Een blog dwingt je regelmatig nieuwe content toe te voegen op je website. Hoe meer blogs je plaatst, hoe meer pagina’s op je website en zo meer trafiek naar je website.

Hieronder vind je 9 SEO tips om jouw blog op nummer 1 te krijgen in Google

9 SEO tips om je blog op nummer 1 te krijgen in Google

1. Plan je inhoud met goed onderzoek naar je zoekwoorden.


Denk na voor je een blog plaatst. Jouw doel om een blog te plaatsen moet ook SEO gericht zijn. Je mag niet meer denken dat je een blog plaatst om gewoon mijn website te optimaliseren. Neen, nu moet je SEO gericht denken. Zoek naar woorden waarin je zeker goed wilt scoren en zorg dat die woorden vaak te vinden zijn binnen je website.


2. Zoekwoorden in links

Wanneer je kiest om een blog te schrijven, zorg ervoor dat je een link kan plaatsen naar andere blogs die je eerder geschreven hebt. De kans is niet altijd even groot dat er geklikt zal worden maar je geeft ze wel de optie. Als er van de 1000 bezoekers, 20 klikken op de link is dat al een succes. Jouw doel is dat mensen zolang mogelijk op je website blijven en zo veel mogelijk klikken op je website. Link dus op je blog naar andere delen van je website.


3. Jouw link op andere websites

Dit is één van de belangrijkste stappen voor je SEO. Jouw blog moet ook op een andere websites te zien zijn. Hoe doe je dit?

  1. Neem zelf contact op met bedrijven om te vragen of je een link mag plaatsen van jouw website op de pagina.
  2. Zorg dat je zelf een blog maakt. Bied jouw blog gratis aan websites ,maar in ruil de link naar jouw website of blogs.

4. Gebruik h1, h2, tussentitels,…

Dit is de belangrijkste factor binnen je ranking voor Google. Deze moeten woorden bevatten die jouw doelgroep zal zoeken. Met andere woorden zorg ervoor dat je sterke zoekwoorden hebt. Google leest je website door naar je title tag, meta description, h1, h2, h3 en tussentitels te lezen.


5. Kijk bij de concurrentie voor je een title-tag kiest

Door je title-tag te typen in Google kan je zien of deze al in gebruik is of niet. Zo kan je te weten komen of je jouw title-tag kan veranderen naar iets anders. Wanneer je ziet dat het in gebruik is mag het zeker geen reden zijn om het te veranderen. De keuze is aan jouw om te weten of de concurrentie net te groot is of niet.


6. Plaats een alt-tag op je afbeelding

Wanneer je een afbeelding plaatst bij je blog is het belangrijk om een alt-tag te gebruiken. Wat is een alt-tag? Het is een beschrijving van de afbeelding. Wanneer je een afbeelding hebt van een paard zorg ervoor dat de alt-tag ‘paard.jpg’ is en niet ‘gmspeg1235456.jpg’.


7. Voeg een meta description aan je blogpericht

Jouw meta description is een kleine samenvatting van wat de bezoeker te zien zal krijgen wanneer hij een zoekwoord typt in Google. Zorg dat deze zoekwoorden bevatten waarin jij wilt dat je gevonden wordt. Zowel in de title-tag als meta description.


8. Optimaliseer je oude blogs

Een fout dat bedrijven veel durven maken is oude blogs niet aanpassen. Google hecht geen belang meer aan oude blogs. Zorg ervoor dat je een planning maakt om maandelijks 2 nieuwe blogs en 3 oude blogs te herwerken. Die oude blogs kan je opnieuw gebruiken om te verspreiden via social media zoals Facebook, Instagram, Twitter,….


9. Bevat je blog unieke content en geen duplicate content

Wanneer Google ziet dat je tekst hebt overgeschreven van een andere pagina, dan zal Google je straffen door je helemaal onderaan te plaatsen of zelf verwijderen. Zorg voor unieke content dat mensen tot interactie kan leiden.


Interessante links

Up to date!

Wenst u op de hoogte te blijven van onze nieuwtjes?
Schrijf u in op onze nieuwsbrief.


© 2020 ViTi Network.  All rights reserved. Privacy - Algemene voorwaarden


edit afsluiten