Call us

Offline marketing is hipper dan ooit tevoren!

Offline marketing zoals het verzenden van flyers & folders zijn nog steeds hippe marketing tools. Het is hipper dan ooit tevoren. Het verzenden van informatie over nieuwe producten of diensten zorgt voor een extra effect om de aankoop te stimuleren. Je creëert ook naamsbekendheid waardoor mensen jouw zien. Een flyer of folder zal een groter effect hebben dan een facebook post. Door de digitalisering wordt de klant overspoeld met acties en reclame en verdwijnt zo je product in de massa. Met flyers & folders of printmarketing ga je met de klant op een andere manier in aanraking komen.


Offline marketing is hipper dan ooit tevoren


Waarom investeren in flyers & folders?

Wanneer je een goed ontworpen flyer of folder aan de juiste doelgroep verspreid kan het een zeer effectief communicatiemiddel zijn. Flyers kan je gebruiken om je merk op te bouwen, een nieuwe product te promoten, je producten te verkopen, een speciale evementen aankondigen,... . Het is de bedoeling dat je via jouw offline communicatie de opdracht geeft om op  je webshop of website terecht te komen. Folders zijn dan vooral de bedoeling om informatie door te geven aan je doelpubliek. Mensen moeten kennis maken met je product of dienst.

Print media geeft ook wel neiging dat je zeer geloofwaardig overkomt. Door de investering in print media zoals flyers en folders toon je de klanten dat je een serieuze onderneming bent die producten of diensten aanbiedt die de moeite waard zijn. Je creëert met je print media ook meer merkbekendheid rond je product en dat is uiteindelijk een doelstelling voor elke onderneming.



Online marketing vs offline marketing

Vroeger was print media (flyers & folders, nieuwsbrieven, magazines,.....) de belangrijkste bron voor de marketing om zo de merkbekendheid te vergroten of nieuwtjes te vertellen. Door de groei van de digitale media ( websites, apps, sociale media,...) valt de print media bijna weg zou je denken.

Toch heeft print media enorm veel voordelen:

  • Print media wordt beschouwd als een communicatiemiddel die zeer betrouwbaar is. Als je flyers of folders verstuurd zullen mensen er meer tijd aan besteden dan een simpele post via Facebook. Een Facebook post plaats je in 2 minuten terwijl een flyers of folder daar ben je dan 5 uur aan bezig om een mooi design met een passende tekst te plaatsen. We kunnen besluiten dat print media veel betrouwbaarder is dan digitale media.
  • Print media zorgt voor geen afleiding. Wanneer je een flyer of folder krijgt zal er de nodige tijd worden ingestoken om het te begrijpen. Er is geen afleiding en zo kunnen we ons langer focussen. Terwijl bij digitale media wordt je afgeleid door andere honderden advertenties en klikbare advertenties. Dus de afleiding is veel groter bij digitale media.


Interessante links

Up to date!

Wenst u op de hoogte te blijven van onze nieuwtjes?
Schrijf u in op onze nieuwsbrief.
chat met ons
messenger bericht sturenvoeg ons toe op WhatsAppBel ons opStuur ons snel een emailtje


© 2020 Flexious.  All rights reserved. Privacy - Algemene voorwaarden


edit afsluiten