Call us

Scoor jij beter dan jouw concurrent?

Concurrentieanalyse

Waarom is een concurrentieanalyse belangrijk?

De meeste bedrijven bekijken hun marketing- en groeiplanning uiteindelijk vanuit een intern perspectief. Bedrijven denken dat klanten dezelfde taal spreken en dat ze praten over de kenmerken van de producten. Maar dat is niet de juiste manier van denken.

Een concurrentieanalyse is een manier om concurrenten te identificeren en de sterke en zwakke punten van de concurrent ten opzichte van jouw onderneming te begrijpen. Probeer eens in de schoenen te staan van de klant en niet van de onderneming. Kijk hoe jouw concurrent zijn of haar product in de markt brengt. Het loont om een oogje in zeil het te houden op wat je concurrenten doen.

Uit wat bestaat je concurrentieanalyse?

Je concurrentieanalyse zal uit de volgende zaken bestaan:

  • Concurrentiediagram 
  • SWOT-analyse
  • Zoekwoorden die jouw concurrent beschikt
  • Informatie verzamelen over de concurrent
  • Directe en indirecte concurrenten
  • Doelstelling van je concurrent
  • Assortiment van je concurrent
  • Marketingstrategie van de concurrent
  • .......

Jouw analyse zal uit al deze zaken opgebouwd zijn. Het is van belang dat je weet hoever jouw concurrent staat zodanig dat je altijd een stap verder zal zijn.


 Een paar voorbeelden van dichtbij

Ons werk


Meer mogelijkheden




Ben jij ook benieuwd naar meer realisaties?

Bekijk deze case in detail

Overtuigd door onze realisaties?

Start jouw project

Neem nu contact met ons op om jouw project te starten!

Bel ons op 0497 55 55 46 of stuur ons een bericht

Interessante links

Up to date!

Wenst u op de hoogte te blijven van onze nieuwtjes?
Schrijf u in op onze nieuwsbrief.


© 2020 ViTi Network.  All rights reserved. Privacy - Algemene voorwaarden


edit afsluiten